Läder grip stick från Bole

Vackra vårdagar då solen skiner. Nätterna är ännu kalla och idag läste jag i Bole katalogen en sensationell uppfinning.

Jag ska skriva till dem och fråga om man kan beställa det här medlet hinkvis. -Det verkar lite snålt tilltaget med bara ett sånt litet stift typ som om  man ska sätta det på läpparna istället för i rumpan.


LÄDERGRIPSTICK EFFAX 50 ML 

Utmärkt produkt att använda direkt på sadeln eller ridbyxorna när du behöver extra grepp! Praktiskt litet stick att ha med i fickan.
En svunnen tid nu när lädergrip finns !


Tänk alla problem är lösta. Man klisrtar fast sig i sadel både i rumpan och benen. Perfekt sits och aldrig flyger man mot halsen om hästen bockar.

Mårten kan använda detta nu när han ska tävla mot mig så han håller sig kvar i sadeln när det börjar gå för fort för honom.


Nu går ridskolan termin 1 mot sitt slut och nästa vecka rider de flesta grupperna sin sista gång. Måndagsgrupperna har kvar att rida 2 ggr. Termin 2 startar vecka 15. Det kan finnas enstaka platser i vissa grupper. Jag ska prata med alla under veckan som kommer och höra mig för om alla ska fortsätta på termin 2. Till vissa grupper finns det dock en kölista. Kan vara aktuellt att starta en helt ny grupp på tisdagar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja