Isa skor och nytt kurs + skodatum inplanerade

Isa har skott hästar i dagarna 2. Mårten har skott av och hon har skott på. Isa har klippt med verktången ca 2000 ggr under 2 dagar för den som tycker om onödigt vetande.

Nästa gång så kommer Isa den 7-9 maj för skoning och kurs. Den gången har vi bara 1 pass på torsdagen den 9 maj (röd dag Kristihimmelsfärdsdagen)  kostnad 500 kr och bara 8 platser.

Ni som är intresserade att rida för Isa får anmäla sig till mig via mail från den från onsdagen den 6 mars. De första som anmäler sig får rida för Isa. mailen är galgbacken@gmail.com.


Isa och Járnsaxa


Här på Galgbacken är jag ännu förkyld med ont i örat, hosta och snorig näsa + tung betongskalle.

Betongskalle på Påskön


Imorgon tisdag ska jag nu verkligen försöka göra lite hästjobb.En del ska tömköras och andra ska ridas på. En dag i hästens tecken hoppas jag. Kanske vi kan filma lite av det som händer under dagen. Vem vet vi får se.

Efter kursen har vi alla fått något att träna på. Olika grejjer för olika hästar och ryttare. Nästa gång har vi kurs för Carro och det är 23- 24 mars.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja