Vackert Soligt Vintrigt och Kallt

Här i Gällivare har vi kylslaget idag. Just nu visar termometern på -25, men då skiner solen och graderna har stigit något mot för vad vi hade på morgonen.

Arne trivs och rullar sig i snön
Dagen till ära blir nog mest att vara inne och trycka. Dricka kaffe och elda i spisen. Ut och vattna/mata hästarna. Ingen ridning idag inte om det inte blir lite varmare mot kvällen.

Vi har lovat att komma med några hästar till BALLONG äventyret som är inne i stan ikväll. Vi kommer att finnas bakom Sjöparks skolans gymnastiksal, om någon har lust att prova på att rida med en 5-växlad häst ? !

Fast är det -25 och kallare så stannar vi hemma med hästarna istället. Ingen människa vill nog rida i den kylan misstänker jag. Dessutom blir det jobbigt att åka iväg med bilar/transport och alla sadlar mm i kylan.



Mycket snö och stora vallar

Länge till sommaren. Stugan syns knappt

Tyr besväras inte av kylan utan tar igen sig en stund i hagen och njuter
av solens strålar

Men vi får se hur temperaturen ser ut på eftermiddagen.

Passade på att ta lite bilder här i dag. Jag får inte min filmkamera att kopplas ihop med datorn så vi får vänta en stund på alla filmsnuttar till jag begriper hur man gör. Det är så mycket text i de där medföljande pappren som kommer med när man köper ngn apparat. Jag brukar försöka klura ut det själv eller be någon annan göra det åt mig.  Vi får se... hur länge det tar.


Heid 

Hild miste sin mamma men har klarat sig bra ändå

Ida är frostig

Bassi är väl kamoflerad bland träden

Mammut eller häst ? Bending funderar

Mestur börjar intressera sig för stonas lukter... Det luktar konstigt 

Pvermodska är en liten morsk häst


Dagarna går och snart är det vår.............

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja