Man blir glad att man blir bättre...



Fortfarande feber och inte alls pigg och kry ännu. Men jag kunde i alla fall ha 2 ridgrupper på lördag och rida  
med Skrida, Odda och Heimdal under helgen. Inte för att det blev att träna speciellt mycket men de blev  i alla fall ridna på. Ridskolegrupperna på fredag hade vikarie och på onsdag och torsdag fick vi ställa in helt då jag låg helt däckad i feber.

Tjalve med sovande sittande med
plåster på näsan. Bilden tagen för
något år sedan

Tjalve verkar nu hel ok och ska få gå till skolan i morgon. Under helgen har en hel del folk varit här och passat på att rida i det fina vårvädret. Snön har rasat från taken till Skridas förskräckelse förstås och i + graderna och det vackra vädret har katterna trivts som fisken i vattnet.

Pernilla red med sin nya häst Galsi. Han fungerade bra och lyssnade på henne. En fin och ståtlig häst. Åsa har   tagit med sig Laufi uttalas Lööjvi på uteritt. Han är också en väldigt lugn och behaglig häst. Casper har hoppat med sin ägare Erika på ridbanan. Cecilia hann med bägge sina hästar. Ida reds ut och Snaerfari tränades på bana. Bassi och Sofie tränade tillsammans ena dagen ute och andra dagen på banan.



I morgon om jag är bättre ska fler hästar tränas och ridas igen och inför ridskolorna ska vi bla träna på tempoväxlingar.

En filmsnutt gjordes men något konstigt hände med musiken den hörs dubbelt ??? konstigt kanske har att göra med min feber topp ; - )

Jag funkar inte riktigt 100 ännu....

Här hemma luktar hela huset rök fortfarande. Möbler, kläder och väggar, tak lampor mm är täckta av ett fint svart sotlager. Det blir väl tvunget att se till att städa i veckan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja