Första helgdagen i februari

Diva från Kambo eller Terna som hon egentligen heter håller på att ridas in. Under några gånger har Linnea Widmark varit mig till hjälp och nu när vi longerat henne och satt på sadel så har jag hunnit sitta på henne i går och så nu idag då Annika Forsmo fick leda mig runt.

Snön har vräkt ner dessa dagar




Lägg märke till att vi skulle behöva byta hjälmar. Ena ser för liten ut
och den andra för stor. Gissa vilken ?

Kolskeggur är en snygg 3 års hingst, med mycket man
och långa ben. Han är näst på tur att ridas in


En snabb uteritt med Odda hann jag med på förmiddagen. På den ridturen var även Marie/Prins och Annika/Lysingur och en överraskning när Evelina Oscarsson dök upp här på förmiddagen och hon tog med sig Phytur.  Mycket nysnö gjorde att hästarna har lite jobbigt att färdas efter skogsvägarna nu. Men det är en superbra träning om man inte rider för länge förståss.

En indisk restaurang har öppnat här inne i Gällivare. Finns det något godare än indisk mat ?  Nej nej jag tror inte det.



Så nu ska det ätas.... Smaskens....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja