Dundret turen

På planeringen finns en ridtur upp på Dundret. Är vädret fint så tänkte vi åka härifrån Galgbacken på lördag FM.Vi  lastar ur hästarna på något lämpligt ställe och rider sedan iväg upp till Dundret.

Vilka är sugna på att hänga med ? hör av er till mig. Turen tar nog några timmar och vi rider bara iväg ifall att vädret är hyfsat.








Här i Sakajärvi/Liikavaara har vi tjuvar i farten. Vår båt som vi har nere vid sjöstranden blev på söndagen knyckt och några personer sågs ro iväg med den i godan ro.








Båten hittade jag igen vid stranden lite längre bort så jag fick sätta i den i sjön igen och ro den i land, vid vår egen strand. Nu har jag tagit in årorna och kommer att vakta om jag ser de misstänkta tjuvarna igen.


Vår kaffepanna den STORA som  vi använder när vi är många, som är kaffesugna har försvunnit. Vi hade lämnat den i skogen vid en liten koja. Den skulle hämtas upp senare. Senare blev några veckor senare och när jag kom för att ta pannan var den försvunnen. Nu kan någon annan ha roligt med vår stora fina kaffepanna och jag får köpa mig en ny.



Vi håller dessutom på att fylla vägar och hagar med grus. Det tar lite tid eftersom nästan alla traktorer är för stora och de som är mindre har för små skopor, för att det ska vara någon ide.  Det kommer att bli 1-2 nya hagar och några av de gamla ska få sig en välbehövlig fyllning vid grindar och ligghallar med material för att det inte ska bli samma problem som vi hade förra hösten med lera och åter lera




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja