Vindurs hösttävling uttagningsdagen

Stekhett för både hästar och ryttare. Solen sken obarmhärtigt och folk och fä stånkade sig fram på banan och tävlingsplatsen. När Jessica blev inkallad till collectingring fick hon rida där länge. Allt blev lite försenat pga att domarna var försvunna från sina platser. Senare visade det sig att Tjalve suttit och ockuperat utedasset ett bra tag. Kön ringlade sig lång som en anakondaorm utanför. Där i kön stod även alla de försvunna domarna. Efter en stund kom Tjalve ut och de köande nödiga personerna kunde äntligen utföra sina behov och tävlingen kunde fortsätta med en viss försening. Speakern hann efterlysa domarn flera gånger under den här tiden. De fick springa ner till sina domarbås


Prins oc Lysingur travar på


Annika Forsmo blev A-klass kvalad i 4gång med poäng 5,77 med hästen Lysingur och fick 5,67 i T1

Jessica Lundberg leder sina klasser i T3 och V1 med Odinn hon fick 5,77 i V1 samt 5,13 i T3.

Jessica JOhansson och Prins hade råkat ut för en fadäs och fått ett sår i munnen på Prins. Bassi har troligtvis tagit en liten tugga på sin kompis under transporten neråt. Hon fick låna ett bettlöst träns på plats som hon red med. Hon tävlade i T4 som är lika med T2 i princip fast fler ekipage på banan. Allt så ett delmoment med löstygel. Det var första gången de tävlade i den grenen och poängen slutade på 4,37 det innebär en 3dje plats bland juniorerna. I V2 ligger hon på 6.de plats med poäng 4,8 om jag inte minns fel.

Sofie Kangas red med Bassi och fick 3,67 och hamnde i B-final i tölten hon får ta revansch där imorgon hoppas vi. I 4-gång V5 tjorvade Bassi både i traven och galoppen. Han ville inte trava och hon fick problem på en hel långsida. Det var vissa problem i galoppen också då han inte ville ta galoppen på en gång.  Hon fick 4,40 fast hon hade de här problemen så poängen var hög.



Lýsingur och Annika rider Tölt
Sofie rider med Bassi
De andra från vår förening Bifrost var bla Evelina Oscarsson som red T8 den är honledande i med poäng kring 5,0. Í fyrgången har jag lite dålig koll men där tror jag hon fick 4,9. Jag tror att hon blev 5a där,osäkert ? och de andra två tjejjerna Emma Östman och Evelina Lindbäck kom på delad 3dje plats i V5, jag är osäker på poängen.

Jag red med både Odda och Skrida. Det var lite stressigt må jag säga. Jag kom till B-final med bägge i T3 men väljer att rida med Odda där imorgon. Odda och jag ligger 3a i V2 med poäng strax över 5,0 och med Skrida i F2 ligger jag just nu 2a men det är bara 3 ekipage. Jag ska försöka förbättra mig imorgon till finaldagen

Alla är trötta och svettiga. Vi har troligen druckit för lite vatten, men vi är glada och spralliga efter en god middag.

Här kommer ett urval av dagens bilder





Och galopperar

Odda och A-K

Odda töltar på

Jessica och Odinn på ovalen



Prins rids med löstygel i T4 av Jessica Johansson

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja