Vindurs finaldag

Lite svalare och lite mer blåsigt  var bra för hästar och ryttare. Inte lika jobbigt som dagen innan för de flesta hästar.

Skrida fick till några bra passsträckor. Jag tog dem däremot lite
försent
Annika är glad åt sitt Kombinationspris



Annika Forsmo vann kombinationspriset på ungdomar. (den som hade högst poäng under uttagningsdagen i sina sammanlagda grenar). Hon vann också sina grenar T1 med uttagning 5,77 tror jag och i finaldagen  5,55. I V2 blev hon A-KLASSAD med poängen 5,77 uttagningen och i finaldagen fick hon 5,87.







Jessica red för 6,07 i V1
Jessica Lundberg vann domarnas pris för fin och harmonisk ridning. Detta delades ut till 4 st ungdomar. Jessica vann sin gren T3 med poäng 5,,13 i uttagningsdagen och på finalen red hon upp sig rejält och fick 5,6 ?? här är jag osäker på poängen. I V1 fick Jessica 5,77 i uttagningspoäng och hela 6,07 i finalen.

Jessica Johansson hade en liten sårskada på sin hästs ganasch. Hon fick rida med ett obekant bettlöst träns, och tog sig till B-final i T4 (tölt med löstygel i ett av momenten) där red hon upp sig och kom till A-final och placerade sig 3.a. Jessi var även med i V2 där hon också red upp sig från B-finalen och fick rida i A-final där kom hon på en 5de plats.

Sofie Kangas kom till B-final i T8t under uttagningdagen men valde att stryka sig på söndagens final i T8. Sofie kom till B-final i V5 där red hon också upp sig och placerade sig som 2a under finaldagen.


Ingen tävlande fick några varningar för sår i munnen eller annat utrustningsproblem. Í våras var det mycket diskningar och problem med munnarna på många hästar.

Jag själv red med Odda och blev 3a i T3 och i V2. Jag strök mig med Skrida och red bara F2 med henne. Jag fick stryka mig med Skrida för att jag skulle delta i samma final med bägge stona.  Lite stressigt blev det också eftersom jag red V2 med Odda precis innan F1 finalen. Jag hann aldrig värma upp Skrida ordentligt men med Skrida blev jag också 3a i F1 (3 deltagare var det ; . ) )




Odda blev 3a i tölten och även i 4-gången V2 samt T3


Skrida blev 3a i F2


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja