Vår farliga värld !

En vän till mig satt och åkte tåg. I samma kupé befann sig några andra personer. En Japan, en Australiensare och jag har för mig att den sista var en Italienare.







De började samspråka med varandra och svenskan frågar australiensaren, hur de kan bo i australien med alla giftiga spindlar och ormar???









Japanen fick frågan om Tyfoner och tsunamier och Italien vet man ju förstås där är de ju drabbade av vulkaner och jordbävningar.

Farliga land att bo i.... eller hur ?

Ja men sa japanen jag har hört att i ert land, finns det så jätte jätte stora hjortar som springer ut på vägarna och om man då råkar köra på en sådan hjort så är risken stor att man dör.










Hur stora är de egentligen de där hjortarna är de som elefanter ?

Australiensaren säger ja och ni har ju så kallt så att går man ut på vintern och råkar gå vilse eller har för lite kläder så är risken stor att man fryser ihjäl.










Italienaren säger ja och ni har så mörkt hela vintern så "jag såg ett TV program där de berättade att självmordsrisken är så stor i ert land pga mörkret"

Ja vad säger man då ?? de har ju rätt förstås..


Det måste nog vara så att vi alla är så vana med vår omgivning att vi lär oss leva med dessa farligheter, vart än i världen vi bor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja