Ridskolorna startar

Måndag och tisdag fick vi ställa in ridgrupperna pga kyla. Igår onsdag körde vi båda grupperna.  Idag torsdag återtår det att se hur många grader det är på kvällen. Enligt klart ska det bara vara - 13 grader ikväll. Men vi hade i morse -26 och nu har vi  -17, så det beror på hur det går när solen går ner. Kallare eller varmare det är frågan.

Den ena ridgruppen fick rida lite allmänt för att jag ska hålla koll på vad de behöver träna på under terminen. Alla gångarter, sidvärtsförflyttningar + lite annat.

Den senare gruppen fick rida mycket ökad tölt. Trav galopp och ner till ökad tölt. Det gick bra för bägge grupperna och det var kul att se hur den ökade tölten såg ut på de ekipagen som var med i sena gruppen. (De var bara 2 igår eftersom några var sjuka)

I går på dagen provfilmade jag lite med min mobil. Det var Heimdal som reds för andra gången i sitt liv på ridbanan. Men tyvärr tar det för länge att ladda upp filmen både här och på youtube.

Jag kommer att investera i en ny billig filmkamera som är lätt att hantera och lätt att föra över filmer till både dator och youtube.


Prins fick en snabb ökad tölt.


Bassi fick träna ökad tölt med Ebba i sadeln.




Heimdal har hamnat i skymundan och ska nu börja ridas
mer regelbundet.
Har någon något förslag ? på filmkamera

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja