Mirre hade en pirre så hon blev en Smirre


Vår katt Mirjam eller Mirre som vi kallat henne, visade sig vara en grabb. Nu kan han ju inte heta Mirre något mer utan vi får nog kalla honom för Smirre istället.



Inte lätt att se med all den päls som Smirre har. Innan mars månad får det nog bli kastrering av katt misstänkter jag.




BÄSTA HÄSTEN vem är det ? ja det beror på vem man frågar förstås och vad varje person tycker är viktigt med varje häst.

Jag tycker om den lydiga, mjuka och lyhörda. De ska stanna direkt för sätet och gå fram med bara ett minimalt tryck för skänkeln. Alla hästar är individer och så olika så det är svårt att gradera dem. Samtidigt som tycke och smak naturligtivs också spelar in.





Mårtens favoriter är Sture och Idi. Han gillar även Vinur och Brenna. Säkert en hel del andra hästar också men ofta är det dessa han pratar lyriskt om.

Jag själv gillar lilla Odda, Tyr, Saga, Náma. Men de är alla olika och jag gillar dem av lite olika anledningar.





Några sätter Draumsyn på första plats medan andra inte gillar henne alls.

Alla hästar är så olika och kemin mellan ryttare och häst måste stämma för att det ska bli bra resultat.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja