Funderingar i januari

Karin Åberg var här och hade med sig ett gäng sadlar, träns och annat smått och gott. Vi köpte oss några nya bett, i övrigt var vi ganska nöjda och köpte inget mer. Men Karin fick nog sälja några sadlar på sin resa hit upp tror jag.





De flesta verkar gilla Áustund special + när de provar att rida omkring i olika sadelmärken.

Idag skulle jag som vanligt rida några hästar men kände mig konstig och fick lite synrubbingar. (migränvarning) jag fick ta några tabletter istället tillbringa en stund framför datorn med diverse mailkontakter och sedan gå och lägga mig. Nu känner jag mig lite bättre och det blir att gå ut och slänga kvällshöet till alla hästarna strax.

Ridskolorna börjar vecka 6 från den 6 februari. Då kör vi igång med kvällsridgrupperna och de dagridgrupper som finns.

På fredagar kör vi en killgrupp med några killar. De har träffats lite sporadiskt men ska nu på fredag få rida igen klockan 18.00. Jag skickar ett SMS till alla berörda. Det är killar från 7 - 11 år. En del har ridit några år och andra är nya och gröna. De är indelade i två grupper.

Kanske vi får se en riduppvisning med dessa grabbar under våren.





Vi har vinter inte haft fri tillgång på höet till någon av hästarna än så länge. Men vintern har hitills varit varm och mild så vi tycker inte att det har behövts. Alla hästar är fina i hull och de som tidigare varit lite tunna har gått upp bra i vikt utan att för den skull vara feta.

I alla hagar utom sjukhagen har vi thermobarer antigen riktiga eller hemmagjorda, som håller vattnet någotsånär isfritt hela dagarna. Skönt för annar fick man gå med dessa dunkar och fylla på när vattnet frös. Vilket jobb.

Nä tacka vet jag dammsugaren, tvättmaskinen, diskmaskinen, thermobaren och snöskotern

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja