Jullovs ridning samt Hubertus jakt


Under jullovet kommer vi att anordna uteritter. Vi rider ut 27 - 29 december klockan 11.00. Ridningen tar ca 2 tim. Efteråt dricker vi varm chocklad med marshmallows, eller kaffe/glögg.

Du som ska med på någon av dessa ridturer ska vara minst 10 år.

Förhandsbokning gäller. Maila mig eller ring/sms. Bokningsavgift inbetalas till vår BG 5282-1352. Kostnaden är 400:-/turen ( VARAV anmälningsavg 200:-).

Vill någon boka alla tre dagarna för uteritt så är kostnaden 900:- för alla tre dagar ! (bokningsavgift 300:-)

Anmäl redan nu.... Varför inte önska som julklapp eller köp detta som julklapp till någon...





Vi har även presentkort på olika turer som man kan ge till någon man tycker om...

Är det kallare än - 25 grader ställes ridturen in och man får rida annan gång.

Jag planerar även att ha en HUBERTUSJAKT ( det har man normalt i november) men jag tänkte mig om det inte har blivit för mycket snö att vi kan ha en sådan under tretton-helgen.

VAD ÄR HUBERTUSJAKT ? förut jagade man rävar med ett gäng hästar och hundar. Nu för tiden jagar man en människa som har fäst en rävsvans någonstans som man ska ta. Men jag har räknat ut att de går så hett till så mitt förslag är annat.





Några gör 2 st banor. Där det placeras ut x-antal rävsvansar. De andra rider enligt en karta/skiss och söker svansarna. Den som kommer först tillbaka med x-antal svansar vinner priset.

Låter det intressant ? vi ser hur mycket snö det är under julveckan och bestämmer mer detaljer då. Det jag vill veta är om någon är intresserad av detta ?




samma gäller här sms/ring 0706470026 eller maila mig på galgbacken@gmail.com

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja