Tävlingshelg hos Vindur


Ett gäng Gällivarebor har varit ner och tävlat i Skellefteå hos Vindur.




Jessica Lundberg med Odinn från Galgbacken vann V5 = lätt fyrgång och T5 = lätt fyrgång. Nu minns jag ínte hennes poäng i uttagningen men i finalen hamnade hon någonstans på 5,3 och 5,58 har jag för mig. En annan Bifrostare kom 2a och det var Evelina Oscarsson på Thytur som red upp sig bra i finalen och slutade på en andra plats i 4-gången (V5)




Jessicas häst Odinn är bara 5 år gammal och har lärt sig att tölta här kring jul. Det lovar bra för framtiden..

Lilla Odda som jag hade med mig skötte sig över förvantan. Jag red först tölten och fick allt från 5,5 till 4.0. Bäst var korta tölten. I den ökade fick jag inte så höga poäng.

I V2 fick jag 5.5 och 5,0 i de flesta gångarterna förutom i galoppen. Där fick jag 0 av en domare och 2.0 4,5. Odda och en till häst var precis i samma kurva och hon hann kasta sig in i någon slags korsgalopp och sprätte och for innan jag hann justera till detta.






Finaldagen placerade jag mig som 4a i tölten och 3a i fyrgången. Under 4-gångsfinalen fick jag inte riktigt till traven som brukar vara bra och i galoppen kändes hon trött.





Vi är nöjda med resultaten.. Kul rolig helg har det varit. Nu ser vi fram mot nästa helg då vår egen förening har tävling och det är ett 40-50 tal ekipage anmälda.

Odda är så duktig och kul att rida. Det är bra tåga i henne och nu har hon fått nya gröna boots att ha på sig på kommande tävlingar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja