Vårens dilemma

Vaknade tidigit i morse och JIPPEE det var bara 0 grader tidigt på morgonen. Efter att ha gett morgon hö till hästarna och avnjutet en kopp kaffe var det dags.

En mjuk undertröja, en fliströja, en ylletröja och en väst borde räcka tänkte jag och sadlade glad ihågen en häst.




Visst ridningen gick toppen, men men efter bara en liten stund svettades jag ymmigt. Det blev alldeles för varmt. Till följden blev att efter 40 min ridtur var jag sjöblöt i svett och helt färdig. Av med alla tröjorna igen för att nu orka föra ut vatten till vissa hagar.





Det är vårens dilemma ! man kan aldrig klä sig rätt. Antigen för varmt och så får man ta av sig och då börjar man frysa och förkylningen kommer som ett brev på posten.
Eller så är man optimist från början och tar för tunna kläder som blåser rakt igenom.

Det är som lite svårt just nu med omställningen från - 40 grader till flera plusgrader på en vecka.

Nåja nu ska jag inte gnälla DET ÄR IALLFALL ÄNTLIGEN VARMARE

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja