Ett märkligt "fenomen"

I fredags råkade Helena och jag ut för en märklig händelse.

Det var ganska varmt ute med lite västliga vindar som blåste, temperaturen var kanske -5 grader eller något sådant. När vi red iväg var det -9 och när vi kom tillbaka var det kring 0.

Vi red en längre tur i skogen och det var ganska jobbigt för hästar som fick plumsa i djupsnö på många ställen.

När vi skrittade hemåt efter byavägen, så kom det en vind eller ett stråk av en enorm hetta. Det var inte bara så det blev några grader varmare utan jag pratar om verklig hetta som slog emot våra ansikten. Även på mina armar kändes detta tydligt eftersom jag bara hade på mig en tjock ylletröja.

Ni kan tänka er att ni passerar en varm bastu där dörren står öppen och ni går förbi den. Nu är det lite svårt att säga om det var en vind som passerade oss eller om det var ett stråk av varm luft som vi själva red igenom. Men det måste ha varit en temparatur skillnad på kanske 25 grader eftersom vi bägge kände det så tydligt under ett mycket kort ögonblick kanske 1 -2 sekunder.

Ingen av oss har någonsin varit med om något liknande #fenomen#

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja