En galen dag


I natt har jag knappt fått sova en blund. Mårten har snarkat så högt att både jag och Tjalve vaknade och inte kunde sova. Vi försökte med allt, hålla för hans näsa, vända han på sidan osv, men icke snarkandet fortsatte.

Strax efter kl 0500 på morgonen ringde hans klocka och det var dags för honom att åka iväg till jobbet. ÄNTLIGEN fick vi sova lite.

Amanda och Dennis åkte buss från Kiruna och SMSade mig på morgonen att de ville ha hämtning från väg E10 som går en bit från vårt hus. De hade en hel del tunga väskor att bära.

När jag ska starta bilen är den helt död ! jag försöker ringa Amanda att de ska be chaffisen köra genom byn istället, men hon svarade inte för hon hörde inte signalen.

Nu är goda råd dyra jag försöker med snöskotern istället. Jag drar och drar i det jäkla snöret men inget händer för snöret har nått vajsing på linan då våra föräldrar smörjt in snöret så den bara slirar ibland och inte alls vill lyda och starta.





Ingen bil Ingen skoter, hmm jag fick ta en SKOTTKÄRRA och gå för att möta dem efter vägen. Nu gick det bättre men gissa hur det var att gå upp för hela backen hit upp med en jätteväska som vägde TON i skottkärran




Ja men då skulle vi iallfall få en god kopp kaffe istället




Nej inte det också !! Slut på alla kaffebönor. Vad fanns nu att göra ?? jag fick smita in i Saras stuga och tjuvlåna lite pulverkaffe av henne. TACK TACK SARA, så vi kunde få oss en kopp iallafall (om man nu kan kalla pulverkaffe för kaffe) vet jag inte riktigt förstås.

Sen har vi ridit en hel del hästar. Vilka galna grejjer det var idag. Vilda och ostyriga. En ville bara springa kändes som en bomb och en annan blev jag kastad upp i perferin av. Ett JÄTTE bocksrång och sedan kastade den sig iväg i supersnabb galopp. Utan stigbyglar hängde jag där innan jag fick stopp på kusen. Sen fick den jobba må ni tro och var from som ett lamm efteråt




Min gamla hårddisk som ALLT vi fotat och sparat samt hemsidan har också KRASCHAT IDAG och verkar helt död. Jag drog ur sladden igår efter att jag och Andreas jobbat med datorn och idag är den helt död. Dennis jobbar med att försöka reparera den så gott det går. Vi får se....



Tyvärr så är jag en neanderthalare när det gäller datorer och fattar inte ett smack.
Man får INTE bara dra ut sladden från extern hårdisk. Det ska svammlas och man måste trycka på en knapp där det står SÄKER BORTTAGNING annars kan det försvinna som vår gjorde.


Annars har vi haft roliga uteridningar i snön och det är toppenkul. Hästarna blir oftast väldigt glada och positiva.

Här är en bild som ANDREAS HINZER fotat av Kerstin och Viktor. Han kallar bilden David och Goliath




Så kan det se ut när vi ger oss ut på våra färder

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja