Dubbelgångare





Många gånger under årens lopp har jag och min syster blivit fel tagna för varandra.
Oftast när vi var yngre, men det förekommer ännu i denna dag att folk tar fel på oss.

Vi har förstås vant oss under årens lopp och fattar genast galoppen att de tar fel på person.

Ibland händer tom att folk inte ger sig utan envist hävdar att man är den andra personen.

De här kanske alla råkar ut för. Alla kanske har någon dubbelgångare någonstans eller ett syskon som liknar en själv väldigt mycket.

Min farbror som numera bor i Uppsala råkade ut för en liknande sak när han en gång stod och väntade på tåget på vår järnvägsstation här i Gällivare.

En för honom helt främmande kvinna kom flygande om halsen på honom och kramade om honom ordentligt. Hon trodde nämligen att det var min pappa visade det sig senare.

(Det var inte min mamma) utan någon annan gammal flamma som tog fel på bröderna.

Ibland känner man sig riktigt dum när man inte vet riktigt hur man ska bete sig när någon kommer fram och pratar och pratar och verkar så bekant, men man kan för sitt liv inte komma på vem personen kan vara. (Tänk om det är någon man känner och man plötsligt fått hjärnsläpp). Fast oftast tror jag det är så att de tar helt enkelt fel person.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja