Finaldag hos Midur och Frekja reser




Finaldagen är till ända.






Amanda Kantola blev i 4-gången 1.a för och fick ca 5,13 (5,57 i uttagningen) och tölten fick hon 5,30 i uttagningen och i finalen 5,67. Hon fick flera 6,0 och några 6,5 har jag för mig. Han var lite tröttare på morgonen och Amanda red upp sig till eftermiddagens final i tölten. Det lovar bra eftersom Idi bara är 6 år gammal.





Evelina Oscarsson blev 2a idag i tölten med 5,11 har jag för mig. Igår fick hon 4,7 om jag inte minns helt fel. Hon red upp sig i både 4-gång och tölt. I 4-gången fick Rjomi från Lindnäs fel galopp och hamnade på 3,?? någonting. Annars var det rätt så höga poäng för detta ekipage








Jessica Lundberg och Bending diskades igår i 4-gången för att Bending hoppade ur banan. Idag fick hon iallfall rida i töltfinalen och placerade sig som 5.a. Med poängen 4,9 ? eller något strax under 5.0 i allafall.






Resultaten kommer säkerligen snart att presenteras på Midurs hemsida www.midur.se
för de som är nyfikna att se hur det gick för alla deltagarre


Frekja vår svartvita häst efter Gyrdir fra Arbakka är såld och har rest till sin nya ägare Mimma Sokka idag. Vi önskar dem LYCKA TILL I FRAMTIDEN och hoppas att de ska trivas tillsammans




Nu kommer istället ODDA fra Þjótanda. Ett litet gulsvart sto som vi hoppas ska kunna bli Tjalves häst i framtiden. Odda kommer att föla i juli/augusti skiftet.
Oddas pappa heter Oddur fra Selfossi och har en toppenbedömning på 8,48



Här är en bild på Oddur

Mamman är bedömd i nästan första klass med 7,95 och heter Kolbra fra Litla-Gardi

Odda är mycket liten ca 1,30 har vi fått höra och fölet hon väntar är efter en hingst som heter Sedill fra Hólum. Han är i sin tur efter den fina Baldur fra Bakka.

Det blir lite nytt blod till vår avel med både Oddur fra Selfossi och Baldur fra Bakka gener

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja