Odinn från Galgbacken visar vad han går för

Karin Åberg var här på Galgbacken och sålde sadlar. Hon fick sälja 4 sadlar + en hel del annat här på gården.

Jag köpte mig en ny sadel som var toppenskön. Faktiskt den bästa jag någonsin suttit på eller i ???


Den heter Hilbar Royal novation för de som undrar. Under veckan har även Agneta Sjöberg varit här i Gällivare och haft kurs i centerad ridning. Nyttigt och bra för alla. Jag har stora problem med min högra sida speciellt i höften. Den är stel och dålig så hela jag har ganska problematiskt vid ridning just nu. Men vi jobbar på det och försöker lösa det på bästa sätt bla med kiropraktikern Ingela och min vän Lena som är den duktig sjukgymnast och får hjälpa till ibland, med sina nålar och ge mig akupunktur.

Jessica har en häst som heter Odinn från Galgbacken. Han är efter Axjón från Stormsund och vårt gamla sto Skjóna e: Otur frá Saudarkroki. Odinn är bara 4 år gammal och inte speciellt mycket riden, men han har redan börjat visa vad han går för. Här kommer några bilder som Evelina Oscarsson tagit under dagen på Jessi och Odde.




Odinn har en trav som om han går på gummibollar och en STOR och rumslig galopp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja