Valborgsmässoafton

Kall och snöig dag. Sofie Kangas och Tove (Byström?) har varit duktiga praktikanter här idag. De har bla städad så fint i baracken. Snaedis och Tyr blev ordentligt avborstade och i Snaedis fall så kunde man säkert göra flera pälsmössor av allt hår som lossnade. En pälsmössa hade faktiskt varit välbehövlig idag.



Torsdagsgruppen red igen en förlorad gång idag och fick träna lite tävlingsridning.

Peter,Nina,Ellinor, Andreas, Kerstin, Jessica och Mårten var flitiga på kvällen och krattade ihop lite runt höbollar och på gården i övrigt, samtidigt som de passade på att grilla korv och njuta av det vackra vädret.....



Jag själv fick vara inne min rygg är helt väck. Kanske för att jag rakade av Ruff allt hår igår och fick vara böjd i ryggen i flera timmar. Eller så av allt ridandet under dagen.

Dessutom är jag med i en STEGTÄVLING med stegräknare. Det är från mitt jobb på BDX som vi har denna tävling. Några dagar har jag av misstag råkat nolla stegräknaren och har inte riktikt koll på mina steg. Men idag blev det MÅÅNGA.

Nu har även ODDI kommit till Galgbacken. Det är Pernillas och Evelinas häst som ska bo här framöver.




Här är en bild som är tagen från olmeislandshästar sida. Det är min kurskompis Fia som ägde och sålde honom upp till Norrbotten för något år sedan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja