Snösparvarna är här

Långfredagen började blöt och regning. Men efterhand sprack molnen och solen tittade fram. Takdropp och snö som föll av taken bevisar att det verkligen är vår.

Några kära gamla bekanta har kommit flygande igen, snösparvarna är här.





Jessica red med Bending och sken som en sol. Hon var så glad för Bending hade aldrig gått så bra som just då. Hon tränar med henne för att kunna tävla i vår/sommar.




Jag var minsann inte lika glad. : - ( . Satt och red med Snaedis och hon var helt tossig. När jag for nere på ovalen såg hon igen sina små troll och började hoppa och studsa. Sur och tvär blev jag och det blev ju inte så mycket bättre av en ARG ryttare på ryggen och en spännd häst. Ingen bra kombination.
.


Tur att jag kunde ta Frekja och Týr efteråt som bara gick som klockor och var snälla och fogliga. Så ska det vara ! Det ska vara lätt att rida

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja