Tyr reser ut från gården

Nu är kurshelgen över. Den avslutades med en clinic på söndag eftermiddag, då Camilla och Berit visade upp 4 olika hästar med diverse problem och hur man skulle komma till rätta med dem.

Jag hade med mig Tyr och Snaedis till kursen. Tyr har aldrig varit från gården så det var en bra psykträning för honom. Snaedis har varit där ganska ofta, men eftersom det har varit så kallt en längre tid så var bägge hästarna ganska oridna. Speciellt Snaedis som behöver aktiveras för att inte svullna upp som hon nu gjort.




Snaedis är satt på bantning i en egen hage sedan en tid tillbaka. Hon vill/orkar inte bära sig själv riktigt. Nu kändes hon ganska tung men släppte bättre efter något ridpass.



Jag själv har problem med en ?höft? gissar jag eftersom jag är sned, ibland mer ibland mindre. På lördag var jag ganska sned, men efter behandling var jag bättre på söndagen. Det påverkar min ridning och förstärker vissa problem framförallt ser man det på mig och Snaedis tycker jag.

Den 15 mars har vi sista anmälningsdag till GALGBACKENS VÅRTÖLT. Det är en tävling som ska gå på vår vinterovalbana. Minst 3 ekipage i varje gren krävs. Några anmälningar har börjat att dimpa in.

Här nedan syns ovalen och det är Kerstin som rider med Viktor på bilden





Hästen Ida kommer att flytta på onsdag till Skaulo.










Vi önskar dem lycka till i framtiden !!

Några nya hyresgäster väntas in, förmodligen redan i mars

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja