Nästan tomt på gården med hästar



Nu är det ganska tomt på gården, igår åkte 6 hästar iväg på bete till Hedenäset. Det är Annikas hästar som ska få gå och ha semester i deras stuga. Gandur har sålts till Piteå och åkte iväg imorse och Frami såldes förra helgen till Finland.

Här på bilden ovan syns ridläger flickorna bada med bla Gandur. Jag ska försöka få in bilderna i fotogalleriet men något är galet, så jag får be någon som är bätte än mig på hemsidor om hjälp.

Dagarna har varit otroligt varma och vi har badat en hel del. De övriga hästarna tränas och rids och nu börjar Snaedis att kännas normal igen. Bassi ska tränas igång igen men har en tappsko. När den är satt tillbaka är det slutvilat för honom.



Nu kan man passa på att rida i midnattsol. Det är inte så tokigt och man ser en massa djur som älgar, rävar mm





Jag väntar på besked från SIF om vi kan använda Basso i aveln i år igen för vi har en 5 ston som ska betäckas med honom igen. Det är spattröngten bilderna som ska kontrolleras av någon expert nere hos svenska islandshästförbundet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja