Sköna Maj välkommen!

En strålande och vacker majdag.

Den här morgonen tog Jessica hit sin spikmatta för dåliga ryggar. Mårten, Amanda och jag har alla olika problem i våra ryggar. Enligt Jessica så var det jätteskönt att ligga på mattan och man ska ligga i minst 10 min på den för att det ska ge mer effekt.





Amanda var först ut att prova den. Hon skrek och sjåpade sig som en stucken gris. Äsch! säger jag åt henne ligg där och slappna av. Hon klarade att ligga där i ca 2 minuter. Sedan var det min tur. Kaxig som jag var var ju jag övertygd om att där kunde jag ligga utan problem i flera minuter. Men Men, man ska inte säga för mycket.
Jag låg nog ännu kortare tid än Amanda och skrek också som en stucken gris. Då var det Mårtens tur. Han hade ju naturligtvis hånat oss för vår ynkedom på mattan och nu skulle det visas hur det skulle gå till.

Han skrek iallfall ingenting. Tyst som en mussla låg han där i i högst 1 min, sedan steg han upp med allvarlig min. Givetvis under hån från oss andra, för att han inte klarade att ligga längre. Vi får göra nya försök i kväll och se om vi klarar av 10 min.

Efter vinters djupa snötäcke, som legat bäddat över hela landskapet börjar man nu försiktigt att kunna rida ut igen i skog och mark. Det finns ett gammalt grustag några kilomter från vår gård. Där är det rena drömmen att rida just nu med stora sanddynder som är toppen att klättra på och flera djupa vattenpölar som är bra för travträning.






Idi är lite besvärlig just nu. Han har kommit på att man kan bocka och kasta sig snabbt åt sidan eller göra en helomvänding i 180 grader. Då tappar ryttaren lätt balansen och har man tur tänker Idi så ramlar ryttaren av. Det blir att jobba på detta för att få honom att sluta med sina nya fasoner.

Galgbacken bloggen läses av många. Det finns även en läsare i USA Californien fick vi höra idag ;- )




Så här ser det ut när vi sitter och funderar och resonerar på ridbanan

Amanda har blivit undersökt i sin rygg och problemet sitter troligtivs i svanskotan. Det finns en metod att bota detta. Inte så trevlig men det brukar tydligen hjälpa med att man får ett finger placerat i "rektum" som kan trycka svanskotan på plats.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja