Idis första tävling






Vår häst Idi som bara är 5 år gammal och är töltsatt för bara 3-4 månader sedan, var nere på tävling hos klubben Vindur utanför Skellefteå. Där gick det jättebra på Idis första tävling med Amanda Kantola. De placerade sig som 2.a i tölten (lätt klass) T8 och 3.a i V5 fyrgång (lätt klass). Hans bästa poäng var 6.0 för galoppen.

Det var strålande solsken och på finaldagen var det + 30 grader. Det var varmt både för hästar och ryttare. Men allt gick över förväntan för ekipaget.






Här är segraren och tvåan i T8. Bägge är bröder efter Mökkur fra Varmaleak och den mörka hästen ägs av Mårtens kusin Eva Flygare i Piteå. Fast bilden är tagen i fyrgångsfinalen.Bilen togs av Jessica Lundberg som vann fototävlingen som jag och Amanda utlyst. (Fototävling mellan Jessica och Mårten)



Jessica syns här med sin nya keps. Det är hon som plåtat bilden.















Amanda fick beröm för sin fina galoppfattning !!



Full sommar nere i Skellefteå trakten och häggen var i full blom. Tjalve trivdes i sommarhettan. Jag själv var förkyld och hes med en enorm hosta. Jag har kraxat mig igenom helgen men det gick det också.



Vår tupp här hemma är död !!! Den har varit sjuk i några månader och hittades död i hönsgården i veckan. Nu får vi försöka hitta en ny tupp och det är nog inte så lätt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja