Amanda o Anna-Karin rider okontrollerat efter vägen

Jättekallt ute så vi har inte flyttat om några hästar under helgen eftersom, det inte kändes som om man ville ta av sig vantarna ute. Det behövs om man ska förstärka staketet.

Vi har under helgen bla ridit ut med Bassi och Idi tillsammans



Det visade sig bli ganska hetsigt och här hoppar Idi av vägen.




Men det gick bra och snart var vi uppe på vägen igen. På vägen fräste vi iväg igen med diverse bocksprång och galopprace.






Provred i min nya sadel och den var jätteskön. Kanske lite väl smal för Bassi men passar perfekt till Snaedis.


I övrigt så har helgen varit ganska lugn. Amanda har varit här under helgen.
Jag har ont och är stel i mitt högra ben och höft. Sned och krokig ser jag ut. Mårten har fått massera och trycka på ömma punker och jag har skrikit som en gris, så Amanda undrade förstås vad som stod på. Men hon är ju van sedan den första natten hon och Ida-Maria sov över här och jag hade pajjat mitt knä.

Det var förra våren något konstigt hände när jag körde skoter. Mitt knä fick sig en skada som jag haft känning av i flera månader. På natten när benet veks så kunde jag inte räta ut det utan fick ligga och vråla i smärta, tills Mårten rätade ut benet åt mig. Det hände förstås mitt på natten när Ida-Maria och Amanda sov. De vaknade livrädda av att de hörde någon skrika som en galning.

Såna här kalla vinterdagar längtar man till sommaren.




Här får Jessica och Terna representera sommaren

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja