Bocksprång och bakutsparkar


Har alla hästar blivit tokiga ? eller har det med vädret att göra ? Helt plötsligt så har alla hästar som är ridna nu under helgen betett sig konstigt. Glada i mössan har de sprungit och när man lagt till galoppskänkeln så har de allesammans sparkat bakut glada att få springa.

Mårten stod uppe på backen och funderade vad jag höll på att träna när jag får runt runt i hiskelig fart runt ridbanan och kastades fram och tillbaka i sadeln på Bending. Men det var inte värre än att hon var lite konstig och försökte göra sig av med ryttaren på ryggen tror jag.

Hon lugnade sig efter hand och på söndagen var hon som vanligt igen. Vera är körd med igen och det går bättre och bättre. Snart kan vi nog ge oss ut efter vägen skulle jag tro.

Anton min nyligen fyllda 16 åring vann en tävling i Gällivare närradio. Han namngav någon som ska spela hårdrock i den kanalen. Namnet var METALL LASSE. De ringde upp för att tala om att Anton vunnit tävlingen och ringde precis den dagen han fyllde år. Han vann godis i massor från en affär i Gällivare.

De verkar bli av med vår hästaffär. Vi får diskutera med övriga inblandade parter om och hur vi ska göra. Ska vi ha 1 eller 2 st hästar. Mårten är nog intresserad av 2 av de 3 hästarna men jag gissar våra kompanjoner vill nog själva ha 2 av dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja