chai latte !

Jag har varit nere i storstan Stockholm hela veckan.

Ständigt förvånas jag över att folk verkligen vill bo där. Kanske ett tecken på att man börjar bli gammal. Det var kul att åka ner när man var så där upp till 25 men nu känns allt jobbigt.

Hög musik vrålar ut ur affärer och folk bara springer omkring som stressade hamstar i en bur. De bara väller in folk från alla kanter och håll. Fast det är klart så här är det ju förstås bara i de centrala delarna av stan. Ju längre ut man kommer desto lungnare tempo.

Men en stor positiv grej med hela vistelsen var det SUPERGODA TEET som man kan beställa på de flesta mer välsorterade kaffer och thehus. Det heter CHAI TEE eller Chai latte. Det är ett the som är smaksatt med kanel/kardemumma och sedan tillför man varm vispad mjölk som i (kaffe latte) och lite sirap. MUMS MUMS vad gott det var.

Jag rekommenderar starkt att ni smakar på denna ljuva dryck om ni får tillfälle.

Nu är jag tillbaka hemma i Sakajärvi några kilo tyngre. Men ändå HEM LJUVA HEM

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja