Barnkalas i Liikavaara

Vi kom hem sent på natten och idag var Tjalve bjuden på Melindas 6-års kalas. När vi körde mot grannbyn Liikavaara , där kalaset hölls så mötte vi först 2 småflickor som gick med varsin shetlandsponny i grimma och grimskaft efter vägen. Stax efteråt mötte vi 8 st snöskotrar som kom körande mitt på vägen. Några hade trimpipor så de lät alldeles förskräckligt.

När jag vände tillbaka så såg jag inte röken av snöskotrarna men flickorna gick levande kvar på vägen med hästarna i grimskaften. Det hade gått bra, men hästarna hade stegrat och försökt att dra iväg med dem. Det hade kunnat sluta illa så det var nog rena turen att ingen blivit släpad bakom en skrämd häst.

Idag har alla hästar ridits utom Bassi, Frekja och Sture. Vi får ta dem senare under veckan istället. Många ringer och frågar om ridskolan, så jag får nog sätta in extra grupper på tisdagar och onsdagar som det ser ut nu.

Hingstarnas hagar har reparerats för nu ska ju både Bassi och Idi gå i varsin. Tyr går tillsammans med de andra unghingstarna eftersom han är oskodd ännu.

Det är plusgrader ute och känns som VÅÅÅR ! (fast det är ju länge dit ännu )

Kommentarer

  1. Hälsa Bassi att han ska bli pappa igen, det har farbror veterinären som tagit dräktighetstest på Jóra och Tryggd bekräftat!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja