21 mars 2012

Flera hästar kommer att erbjudas ut till försäljning


Vi kommer att sälja flera hästar från gården nu under våren och sommaren.

Det är ridhästar, tävlingshästar både ston och valacker. De är i åldrarna 5-14 år. Den som är intresserad spekulant är välkommen att höra av sig óch berätta  vilken sorts häst du söker så kanske den finns av de som vi tänkt sälja av.

Jag kommer inte att svara på SMS eller mail av barn om vilka hästar som ska säljas och till vilket pris ! Vuxna får höra av sig om intresse finns.





20 mars 2012

VÅÅÅÅR !

Några tar det lugnt i solen Arne, Elmer och Amiralen


Heimdal är glad


















Nu är det äntligen riktig vår. Det droppar från taken och istapparna är långa. I hästhagarna börjar det tina fram en massa hästskit och hästarna har börjat släppa sin vinterpäls.

Jag är förkyld med feber och är mest inne, men jag gick ut och tog några bilder här idag mitt på dagen.
Pojkarna busade i hagen. I allafall några av dem.


Amiralen är glad

Andreas är glad
Heimdal
Kolsgeggur är också glad
Kolseggur hoppar av vårglädje


Maja och Rulle jobbar som vanligt

Kerstin passar på att njuta på hästryggen
Kolseggur är lik Bassi



18 mars 2012

Galgbackens vårtölt

Kom ihåg att jag vill ha in era anmälningar via MAIL senast på Tisdag den 20 mars !!!

Nu finns även 2-gång med och glöm inte PASSEN OCH TRAVEN som kan ge er pengrna tillbaka och mer därtill.

Se mer info på vår hemsida under nyheter....

i anmälan ska häst namn och grenar samt önskat varv anges

Carro kurs




Några tränade ekipage


Under helgen har vi haft Carro kurs här på Galgbacken. En hektisk helg med 10 st ridande ekipage samt även Karin Åberg som kom med sina salusaker och sålde bla en sadel.

Vi som gått kursen är helt slut körda. Det var jobbigt och efter sista passet var de alla som jag pratade med helt färdiga i benmuskler och andra vitala delar.


En rolig och fartfylld helg är slut. Alla fick träna på olika saker. Understödjande tygeltag, sidförande skänkel, volter, passläggningar på vägen, Mycket töltträning och även en hel del galopp.

Söndagen var solig och de flesta hade solbrillorna på. Här kommer bildkollage på några som var med på kursen och andra som var åskådare.



Annika i sin rosa mössa ser glad ut

Några åskådare under dagen


en liten gårdstomte dök upp
På ovalen Drifandi och Ellinor

Blivande paparazzi ?

Karin Åberg säljer grejjer

Carro och Idi i pass

Mårten och Idi i pass
Venus och Sara
Sara  och hårfagara Venus

Julia och Saga






Tyr i trav med Linnea
Kerstin o Tinna tränar tölt
Carro unndervisar Kristin och Tyr




Idi TRAVAR efter 3 ridpass så kom äntligen traven


SOLBRILLORNA PÅ DET ÄR VÅR !!!!!









Förberedelse inför ridpasset
Cecilia provrider med Ida

Carro kommer nästa gång i början av maj. De som gått den här gången har förtur på kursplatserna, men om någon av er inte ska ha sin plats så meddela mig för det finns fler som vill vara med.

14 mars 2012

Jupiter och mars

Svaret på gårdagens fråga har kommit det är JUPITER OCH VENUS som syns deras banor korsas..

Det fick mig att minnas den här sången ! Lyssna på de första meningarna

http://www.youtube.com/watch?v=YyBlnvt-CTE&feature=fvst

13 mars 2012

Vad är det för stjärnor eller planeter som lyser så starkt ?

Vad är det för konstig stjärnbild på himlen just nu ? är det någon som vet. Det kan vara planeten Venus som står i linje med en annan ljusstark planet eller Stjärna.

Men jag har aldrig sett det tidigare. De är två ljus starka punkter som står i linje med varandra lågt ner på himlen. De verkar vara ganska ensamma just där de lyser just nu. Kanske de är Castor och Pollux ??

Jag är astronomi intresserad så jag brukar hålla lite koll uppåt. Stjärnbilden Orion ligger lite söder om den här nya stjärnbilden.

12 mars 2012

Full rulle under veckan som kommer

Karin Åberg dyker upp här på lördag mitt på dagen. Det är några som ska titta på sadlar. Finns det någon annan som är intresserad av något är ni välkomna hit och handla/titta ni med.

Veterinären dyker upp här under veckan och ger vaccin åt flera hästar samt tittar på en häst som ska säljas.

Maria Ömalm equiterapeut kommer på torsdag och tittar på 2 hästar. Tyvärr var hon fullbokad så hon hinner inte ta fler än dessa två.

På onsdag kommer några gäster som ska rida.

På lördag och söndag har vi Carro Wintzell här och har kurs. Tiderna när alla rider är utsatta tidigare under förra veckans blogg.

Ridskolorna går som vanligt förutom tisdagsgruppen som ridit 17.30, rider nu istället tillsammans med torsdagsgruppen 18.30.

Det är nu 2 ggr kvar på termin 1 av ridskolan. Termin 2 börjar om 3 veckor alltså vecka 13. Ni som redan går i ridskolan har fått/eller kommer att få besked om detta i veckan.

Ni som inte ska gå kvar meddelar mig detta snarast. 2 nya tisdagsgrupper har uppstått. En för 12-15 år och en vuxengrupp.

Maj Maj sköna Maj

Här har vi hunnit få ett föl som blev en liten silverbrun skäck. Oklart vad han ska heta. Vi får se det finns en röstningssida på facebook o...