http://clipfactory.spotzer.com/approval/Approval_38437667_19900.htm
Här är länken som kommer att läggas ut bla på Youtube och på vår hemsida inom kort
26 mars 2011
25 mars 2011
Rykttävling

År 2009s vinnare Annika F med Tryggd
Snart är det dags för årets rykttävling på Galgbacken !
Vilken häst är renast/bäst borstad/mest skinande efter 1 timmes fejjande på kusen ?
Fredagen den 15 april kl 18,00 har vi detta prov....
Hästar som man kan anmäla sig på är följande:
Sture
Snaedis
Náma
Bassi
Brenna
Vera
Vinur
Terna
Ragnarök
Járngrima
Diva
Odda
Draumsyn
Anmälan finn i stallet eller så maila mig och skynda tinga häst...
Pris till den bäst skötta hästen

Här ser vi 2010 års vinnare med Járnsaxa systarna Oscarsson
24 mars 2011
Bilder från Vårtölten
Med nya program i datorn är det inte så lätt med bilderna och att få till dem bra.
Men här kommer några av bilderna från vårtölten.

Malin med Ida vann töltfinalen och Erika med Skjona vann töltuttagningen
Linnea Holmgren med Vera vann 4-gångsfinalen

En annan Ida och en annan Linnea


Dimma och Sandra Zaff fick dagens högsta poäng 6,0 för sin fina skritt
Men här kommer några av bilderna från vårtölten.

Malin med Ida vann töltfinalen och Erika med Skjona vann töltuttagningen
Linnea Holmgren med Vera vann 4-gångsfinalen

En annan Ida och en annan Linnea


Dimma och Sandra Zaff fick dagens högsta poäng 6,0 för sin fina skritt
20 mars 2011
Ari, Noi och Rjomi börjar sin långa resa söderut
En strålande sol värmer hela Galgbacken. Idag har vi besökt Gällivare vintermarknad och gått omkring där bland, uppstoppade djur, godis, kläder och annat smått och gott.
Fast inget fick följa med oss hem..
Mirre har under helgen kört ner sina 3 hästar till Piteå. Där ska de vidare ner till Rimbo. Mirre börjar om några dagar på sin nya tjänst i Uppsala. Trist att hon flyttar och vi kommer att sakna henne här på Galgbacken...
Hennes djur flyttar söderut när alla andra djur flyttar norrut, nu på våren.

Den här veckan som kommer ska det bli hårdträning med olika hästar. En del behöver
tuktas
lite kan man se efter Galgbackens vårtölt. Andra ska tölttränas och någon ska tränas på att öka sitt tempo. En annan på att kunna bära sig själv bättre.
Men det är just de som är kul med djur. Man vet aldrig riktigt hur just den här dagen är och just det här ridpasset. De är aldrig riktigt förutsägbara. Alla är desstuom så olika personerligheter så ibland blir man alldeles skrattig när de beter sig på olika sätt
Fast inget fick följa med oss hem..
Mirre har under helgen kört ner sina 3 hästar till Piteå. Där ska de vidare ner till Rimbo. Mirre börjar om några dagar på sin nya tjänst i Uppsala. Trist att hon flyttar och vi kommer att sakna henne här på Galgbacken...
Hennes djur flyttar söderut när alla andra djur flyttar norrut, nu på våren.

Den här veckan som kommer ska det bli hårdträning med olika hästar. En del behöver
tuktas
lite kan man se efter Galgbackens vårtölt. Andra ska tölttränas och någon ska tränas på att öka sitt tempo. En annan på att kunna bära sig själv bättre.
Men det är just de som är kul med djur. Man vet aldrig riktigt hur just den här dagen är och just det här ridpasset. De är aldrig riktigt förutsägbara. Alla är desstuom så olika personerligheter så ibland blir man alldeles skrattig när de beter sig på olika sätt
19 mars 2011
Galgbackens Vårtölt
11 ekipage startade idag på Galgbackens vårtölt. Här är ett kort referat och reslutatet.
I LÄTT TÖLT UTTAGNING GICK DET SÅ HÄR
1) Erika Boman - Skjóna Frá Hjardarvholi 5,0
2) Linnea Widmark - Vinur från Djurgården 4,7
3) Malin Ågren - Ida från Slätterne 4,5
4) Sofie Kangas- Dráumsyn från Riibygård Diskad !
LÄTT 4-GÅNG UTTAGNING
1) Sandra Zaff - Dimma frá Thvéra 5,0
1) Malin Ågren - Raesir frá Skaney 5,0
3)Linnea Holmgren - Vera från Vallby 4,7
4) Linnea Widmark - Ida från Djurgården 4,0
5) Sofie Kangas - Draumsyn från Riibygård 3,9
6) Tove Byström - Náma frá Rödli Diskad
7) Erika Boman - Skjona fra Hjardarvholi Diskad
De ekipage som blev diskade blev detta pga att de lämnade ovalbanan med hästens alla fyra ben vid något tillfälle.
Vi valde att även de som blev diskade fick fortsätta tävla i finalerna pga att detta ska vara en chans att få träna tävling och finalridning.
FINALERNA
TÖLT
1) Malin Ågren - Ida från Slätterne 5,25
2) Linnea Widmark - Vinur från Djurgården 4,5
3) Erika Boman - Skjona fra Hjardarvholi 2,0
3) Sofie Kangas - Draumsyn fra Riibygård diskad..
LÄTT 4-GÅNG
B-final
1) Tove Byström - Nama fra Rödli 4,25
2) Linnea Widmark - Ida från Djurgården 4,0
2) Sofie Kangas - Draumsyn från Riibygård 4,0
3) Erika Boman - Skjona fra Hjardarvholi 2,75
Nama med Tove i sadeln vann B-finalen och fick rida i A-finalen
1) Linnea Holmgren- Vera från Vallby 4,6
2) Tove Byström - Náma frá Rödli 4,25
3) Malin Ågren - Raesir frá Skaney diskad
3) Sandra Zaff - Dimma frá Thvéra diskad
Här var det rafflande och i sista stund under galoppen så hoppade två hästar utanför ridbanan.
Bilder kommer att publiceras under veckan då jag får min dator tillbaka
I LÄTT TÖLT UTTAGNING GICK DET SÅ HÄR
1) Erika Boman - Skjóna Frá Hjardarvholi 5,0
2) Linnea Widmark - Vinur från Djurgården 4,7
3) Malin Ågren - Ida från Slätterne 4,5
4) Sofie Kangas- Dráumsyn från Riibygård Diskad !
LÄTT 4-GÅNG UTTAGNING
1) Sandra Zaff - Dimma frá Thvéra 5,0
1) Malin Ågren - Raesir frá Skaney 5,0
3)Linnea Holmgren - Vera från Vallby 4,7
4) Linnea Widmark - Ida från Djurgården 4,0
5) Sofie Kangas - Draumsyn från Riibygård 3,9
6) Tove Byström - Náma frá Rödli Diskad
7) Erika Boman - Skjona fra Hjardarvholi Diskad
De ekipage som blev diskade blev detta pga att de lämnade ovalbanan med hästens alla fyra ben vid något tillfälle.
Vi valde att även de som blev diskade fick fortsätta tävla i finalerna pga att detta ska vara en chans att få träna tävling och finalridning.
FINALERNA
TÖLT
1) Malin Ågren - Ida från Slätterne 5,25
2) Linnea Widmark - Vinur från Djurgården 4,5
3) Erika Boman - Skjona fra Hjardarvholi 2,0
3) Sofie Kangas - Draumsyn fra Riibygård diskad..
LÄTT 4-GÅNG
B-final
1) Tove Byström - Nama fra Rödli 4,25
2) Linnea Widmark - Ida från Djurgården 4,0
2) Sofie Kangas - Draumsyn från Riibygård 4,0
3) Erika Boman - Skjona fra Hjardarvholi 2,75
Nama med Tove i sadeln vann B-finalen och fick rida i A-finalen
1) Linnea Holmgren- Vera från Vallby 4,6
2) Tove Byström - Náma frá Rödli 4,25
3) Malin Ågren - Raesir frá Skaney diskad
3) Sandra Zaff - Dimma frá Thvéra diskad
Här var det rafflande och i sista stund under galoppen så hoppade två hästar utanför ridbanan.
Bilder kommer att publiceras under veckan då jag får min dator tillbaka
18 mars 2011
Spännande torsdag
Igår hade vi en filminspelning på Galgbacken. Det blir en kort reklamfilm som är klar under nästa vecka.
Igår tävlade också vår häst Idi från Börön med Amanda Kantola i sadeln. De tävlande i skolkampen mellan Wången och Dilles hästar. Amanda placerade sig som 3a i finalen.
Hon tycket att Idi kändes bättre under träningen och att han hoppade och rollade och kändes ganska tung i finalen och uttagningen. Därför blev hon chockad när hon fick se sina poäng. 6.03 i uttagningen och 6.17 i finalen. Detta var en ISTÖLT och Idis paradstycken är ju i 4-gången. Så de här lovar gott för den blott 7-åriga hästen och den nyblivna 18 åriga Amanda.

Här på hemmaplan är Tjalve sjuk och har varit det hela veckan. Han är förkyld med feber. Under helgen har vi vår egen lilla tävling GALGBACKENS VÅRTÖLT.
Framridning sker i hagen till höger om uppfartsvägen.
Collectingring är vid vedhuset.
Hamburgare gratis till alla
Startlistor finns i BARACKEN och på Stalldörren
Endast A-final i Tölt
B-final och A-final i 4-gång.
Den som vinner B-finalen får vara med i A-finalen om det ekipaget önskar så.

Idag fredag ska flera av ekipagen träna med sina hästar och vi får även besök av SWEDBANK/SPARBANKEN NORDs tidning som kommer och gör ett repotage.
Igår tävlade också vår häst Idi från Börön med Amanda Kantola i sadeln. De tävlande i skolkampen mellan Wången och Dilles hästar. Amanda placerade sig som 3a i finalen.
Hon tycket att Idi kändes bättre under träningen och att han hoppade och rollade och kändes ganska tung i finalen och uttagningen. Därför blev hon chockad när hon fick se sina poäng. 6.03 i uttagningen och 6.17 i finalen. Detta var en ISTÖLT och Idis paradstycken är ju i 4-gången. Så de här lovar gott för den blott 7-åriga hästen och den nyblivna 18 åriga Amanda.
Här på hemmaplan är Tjalve sjuk och har varit det hela veckan. Han är förkyld med feber. Under helgen har vi vår egen lilla tävling GALGBACKENS VÅRTÖLT.
Framridning sker i hagen till höger om uppfartsvägen.
Collectingring är vid vedhuset.
Hamburgare gratis till alla
Startlistor finns i BARACKEN och på Stalldörren
Endast A-final i Tölt
B-final och A-final i 4-gång.
Den som vinner B-finalen får vara med i A-finalen om det ekipaget önskar så.

Idag fredag ska flera av ekipagen träna med sina hästar och vi får även besök av SWEDBANK/SPARBANKEN NORDs tidning som kommer och gör ett repotage.
16 mars 2011
Tider för Vårtölten
START uttagningar 10.00 LÄTT TÖLT
10.30 LÄTT 4-GÅNG
11.30 FINAL LÄTT TÖLT
B-FINAL LÄTT 4-GÅNG
A-FINAL LÄTT 4-GÅNG
Vinnaren i B-finalen får välja om de vill tävla med i A-finalen.
Prisutdelning till alla deltagare efter tävlingens slut...
10.30 LÄTT 4-GÅNG
11.30 FINAL LÄTT TÖLT
B-FINAL LÄTT 4-GÅNG
A-FINAL LÄTT 4-GÅNG
Vinnaren i B-finalen får välja om de vill tävla med i A-finalen.
Prisutdelning till alla deltagare efter tävlingens slut...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Maj Maj sköna Maj
Här har vi hunnit få ett föl som blev en liten silverbrun skäck. Oklart vad han ska heta. Vi får se det finns en röstningssida på facebook o...
-
Utanför Gällivare ligger en liten ödeby som heter Nuortikon. (och då menar jag inte Nuortikon station) Här bodde mot slutet av 1800-talet...
-
Jag har varit på resande fot och bott på stadshotellet i Luleå. Vi skojjade innan på jobbet och jag sa att jag gärna ville bo i det berömda ...
-
Under midsommarhelgen fick vi ett ledsamt besked. Lena Sjötoft som jobbat och varit en av de många personerna som hängt på galgbacken under ...