Ragnarök gör skäl för sitt namn

Under helgen var det tävling i Skaulo. De grenar som fanns var olika tölt grenar och Gaedingakeppni med SM kval.

Foto Linnea Widmark Engebro
Jag var med i T3 med bägge hästarna Ragnarök och Afangi. Bägge tog sig till A-final och med Afangi låg jag 1a med poäng 5,7.

Ragnarök låg 3a el 4 med 5.37 tror jag det var.

I Gaedinga uttagningen red jag in först med Ragnarök, Hon blev lite ilsk och skulle inte in på ovalbanan och började hoppa omkring och bråka i colletingring, där hon snurrade in sig i tråden runt ringen.


Till slut var hon helt inlindad och fick lite panik.

Men hon rullade ut sig igen och med lite hopp och studs och stegringar i all uppståndelse ramlade jag av och stöp i backen. Hee hee men inte gav sig kärringen ,utan upp o hoppa igen

 Efter lite bråk så funkade det att få in henne igen, men det var besvärligt att vända henne till höger där jag tänkt starta så jag red till vänster istället.



Ragnarök i maj


För att få henne lite mer medgörlig och lugn töltade jag iväg till den borte kortsidan. Det fick man inte göra så jag blev diskad. Hon genomförde  programmet och var fin i alla gångarter trots bråket innan.

Eftersom jag blev diskad med henne i Gaedingagrenen och var tvungen att välja häst till töltfinalen valde jag Afangi. (Diskad blev jag för att jag skulle ha börjat direkt på 1a kortsidan)

Foto  Linnea Widmark Engebro





Med Àfangi låg jag tvåa i uttagningen efter Julia Larsson med Baldur som låg före oss och var bara 2 hundradelar från SM kval.

Nästa morgon när vi skulle åka iväg till töltfinalen så startade inte bilen. Vi fick helt enkelt skippa den finalen. När vi väl kom fram hade vi gått om tid och jag kunde känna mig lite lugnare och focusera på Gaedingakeppnin istället.

Hett som tusan och solen gassade. Vi som red var högröda i ansiktet och svetten lackade. Det kändes fint och gick bra, jag vann GK finalen i B-flokk (4 gång).

Jag fick verkligen anstränga mig för att rida saktare i korta tölten då jag fått domarkommentarer som påpekade att jag red lite för fort i uttagningen.


En av våra 3 kattungar. 

Mårten fotade med mobilen, då vår kamera inte funkar som den ska.
Inte så många bra bilder blev det




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja