Rekord tidig sommar


Ragnarök
Sommaren kom rekordtidigt i år. Två dagars intensiv hetta i mitten av maj och  träden fick musöron. Redan under förra veckan så såg det ut som det brukar se ut i träden när skolavslutningen är. Alltså lika sommrigt i mitten av maj som i mitten av juni.



Det blir spännande att se, hur sommaren i juni/juli blir efter detta. I allafall har vi hunnit resa omkring nere vi har bla varit nere i Skåne och hälsat på lite här o där.






Ragnarök






Àfangi fick en tappsko när jag red ut i början av förra veckan. Nu har han lite borta igen från den hoven.



Vi har slagit på skon som endast sitter med 2 söm. Den ska nu försöka fixas idag fredag med nått medel så vi får in fler söm, så han går att rida på.



Ragnarök har fått lite mer tid de dagar vi varit hemma iallafall.





Jag måste vara en handkirurgs rena dröm. När vi var nere i södern, hade jag min systers pyttelilla chiuaua i famnen. Den skulle givetvis rastas och jag tog resulut tag i den lilla och bar den i min famn.



Med ett stadigt grepp om hunden klev jag över deras staket. Av nån anledning (kanske den långa bilåkningen) tappade jag balansen och föll med hunden i handen ner mot en hel hög med vassa kantstenar som de lagt precis där av nån anledning.




Hunden slängde jag snabbt åt sidan för att inte krossa den med min tyngd mot de vassa kanterna som stenarna hade. Däremot fick jag en hel del blåmärken på ben och armar. Naturligtvis också mitt långfinger på höger hand fick sig en törn. Den går knappt att räta ut nu och ser lika ful och böjd ut som det redan skadade ringfingret.

Hunden klarade sig som tur var utan skador.

Ni som inte vet det så har jag haft flera olika grejjer som hänt med mina fingrar. De blir aldrig bra igen. Ett tipps till er alla speciellt ni som håller på med hästar, se till att ni är bra försäkrade och gärna har  en extra försäkring som kan hjälpa när såna här grejjer händer.

Här hemma är det fullt upp med att forfarande röja och städa på gården. Börja förbereda för sommar hagar. Nu under helgen är det dags för kurs med Caroline Wintzell.

Ridskolan har sin sista vecka för denna termin. Vi väntar på föl vilken dag som helst. Först ut gissar jag blir Hrefna. I år får vi 2 föl.

Ja just det ja. Náma är såld till Annika Forsmo, som kommer att ta hem henne till sitt nya hem i Dokkas. Men först ska Náma nu betäckas med Afangi och fölet kommer vi inte att sälja.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja