Galopprace

Under helgen var Hasse (räven)/Bending, Eva/Heimdal, Rosie/ Skrida och jag med Odda ute och red. Sakajokivägen är upplogad så man kan rida hur långt som helst.

Nåja Odda stackarn har stått  2 år och vi har satt igång henne nu för någon månad sedan. Hennes föl Kraftur togs ifrån henne för nån vecka sedan se tidigare blogginlägg.

Jag trodde >Odda fått tillbaka sin kondition men till min fasa ser jag att, när vi börjat galoppera så är jag startsnabb och skjuten som ur en kanon.

Men efter bara en kort stund ser jag i ögonvrån hur Hasse och Bending närmar sig med stormsteg och jag är plötsligt nr 2.
Till min förskräckelse ser jag Hasse
passera som en vind och dessutom med
ett belåtet flin på läpparna.









En lite längre stund senare hur jag nästa kuse närma sig med dundersteg och så ser jag Eva och Heimdal med en enorm galopp fräsa förbi.










Och inte nog med det nästa häst som drog förbi mig och >Odda var Rosie och Skrida. Jag såg till slut bara svansarna som försvann i fjärran och Odda kroknade.



Odda som i normala fall är snabb och explosiv fick känna sig besegrad av de andra.
Men men vi ska träna upp kondisen och komma igen. Inte jag heller har ju kunnat rida på länge, men har nu den sista månaden kommit igång igen.


Vänta bara....   Det ska aldrig hända igen







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja