Vi kom Vi sågs Vi lärde oss...

Vi åkte en snabbsväng ner till Stockholm och Ronette och Isa tävlade på Örnäs gård. Isa tävlade med Odinn och slutade kring 6,0 el strax under inget SM Kval denna gång.

Ronette har redan kvalat i V1 men tävlade igen i både V1 och T1 med ett hopp om att lyckas i T1 också men några små missar och galoppinslag gjorde att hon hamnade på 4.93  och gränsen är 5,0.

Det kom in en orm på banan mitt framför Ronette och Järngrima när hon red där på ovalen. Den ringlade sig snabbt upp från gräset och över banan. Men som tur var var det bara Ronne som såg den och inte hästen tror vi i allafall för det märktes inte på hästen.


Jag har filmat lite och när jag orkar ska jag lägga ut dem får ni se. Vi körde från Stockholm igår kväll och bilade upp hela natten. Här framme i Sakajärvi var vi i morse vid 8,00 tiden.

Sture och Mestur är förda på bete och imorgon fortsätter hagbyggen och utkörning av hästar på bete.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja