Snön vräker ner

Den här sista  veckan har snö vräkt ner. När vi åkte till Piteå och hämtade Terkos som kom med Grens hästtransporter så var det snorhalt och full snöstorm. Inte det bästa vädret precis för att köra med hästtransport.

Plogvallarna är höga och man kan inte ta sig över dem för att rida ut i skogen längre.

Under helgen har vi haft gäster ända bortifrån Singapore. Vilken skillnad på en storstad i tropisk hetta och att komma hit till Sakajärvi.

När jag kopplar ifrån vårt WIFI och sätter på 4G via mobilen går det supersnabbt att ladda  upp filmer som annars tagit mist 60 minuter att lägga upp och då är filmsnutten bara 2 min.


Nu när det går fortare kommer jag att filma mer gissar jag och bara idag har det blivit 2 korta filmer tillverkade. Här är den ena






Det konstiga är att den inte syns på Tjalves platta ?? så något är konstigt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja