Årets första tävling på Galgbacken..

Vi gillar tävlingar av olika former här på Galgbacken.

Den här lördagen var det dags för årets första tävling och det var en  hopptävling.

Placerade 1-4 ställer upp



Det var 11 ekipage anmälda till tävlingen, men på tävlingsdagen var det några som hade struckigt sig.

Men följande de som blev placerade 1-4 och fick rosetter var följande personer;

1) Erika Boman/Feiminn    gick 0 i grunden och hade snabbaste tid i omhoppningen

2) Ronette Roshag/Jarngrima gick 0 i grunden och hade näst snabbaste tiden i omhoppningen

3) Evelina Engström/Nilsson/Hel gick 0 i grunden och hade 3a snabbast tid. Men Hel tog en extra sväng och hoppade ett extra hinder i omhoppningen. 

4) Ellen Horneij/Snaedis fick 4 fel i grundomgången


Under våren planerar vi att ha:

 islandshästtävling med de olika gångarterna i mars mer info senare (Sandra Marin som domare)

Tolktävling i mars

Trekk tävling i april

Gångartstävling för islandshästar i maj (Carro Wintell som domare)

Dressyr alt hopptävling i slutet av maj.

Kylan har släppt sitt grepp om oss här uppe i norr. Vi hade som mest -44 grader under torsdagen. Just nu är det rena blidan och är -12 grader.  Det gäller att klä sig lager på lager. Det är oftast händer och fötter som man fryser om. 

Stora skoterskor eller varma kängor som är förstora och detsamma gäller med hadskar köp några nr för stora då fryser man inte lika lätt.


Ridskolorna startar i februari och jag håller just nu under helgen på att gå igenom de olika grupperna. Någon grupp har blivit omplacerad till annan dag men de har fått info om detta. Några nya elever kanske får plats i någon av grupperna. Men till er som står på kö ! jag hör av mig när jag sammanställt.  Ni kan också skicka mig ett mail så jag inte missar någon som står på kö.




Just det jag en liten kort kort snutt på Ronette när hon fick prova rida med Kolskeggur idag. Kanske inte världens bästa film men roligt har vi..




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja