Halloween hälsningar från Galgbacken



Vi försöker varje år till Halloween att göra en liten kortfilm. Här kommer årets bidrag.

Idag torsdag har vi haft en kaosartad dag på Galgbacken. En häst har fått stå inne pga ett svullet knä. Den var rätt så ok idag och hade ingen feber och svullnaden var mindre.

När vi skulle mata hästarna på morgonen står ett av stona med föl på 3 ben i hagen. När vi fått upp henne i stallet och ´veterinären kikat på henne tror vi att hon fått en kvist genom hasen som stuckit upp rätt långt och att hon fått en inflammation i hasleden. Nu får hon 2 olika sprutor om dagen och även metacam. Alltså antibiotika , smärtstillande och något annant sorts pencillin.




Bending vårt sto efter Nagli fra thufu på bilderna här ovan fick
en skada i hasen idag.


Idi fick besöka kiropraktikern då han då och då får lite känningar i rygg och kors. Det visade sig att han var sned i korset förmodligen från något trauma, ex ramlat i hagen för något år sedan sen gått och spännt sig till följd av att han blir bättre när man rider och rör på honom men om han blir överansträngd kan det komma tillbaka. Ja nu får vi se han har fått kiropraktik behandling och ska nu skrittas i en vecka utan ryttare och sedan skrittas med ryttare i rask takt och uppför backar bland annat.


Idi fick träffa kiropraktier Anna Semrén idag

Under helgen laddar vi för kurs. Det är en ridkurs där vi fokuserar på ryttaren och ryttarens ev problem med sin  egen tyngdpunkt, sits, hållning, Hur påverkar jag min häst om jag ändrar mitt säte lite ? osv

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja