Regnet dränker Norrbotten

Regnet vräker ner över Galgbacken. I fredags ställde vi in ridskolorna pga av allt regnade och de som skulle ha ridit då får rida på lördagskvällen istället.

Här reparerar vi hagar och ska försöka hinna hämta hem fler hästar under nästa vecka samt plocka ner andra hagar som står kvar ute i byarna.



Under oktober kommer det att vara möjligt att rida alla dagar i veckan före kl 15,00. Vi utökar vår verksamhet och ser om det finns intresse för ridning på dagtid.  Kanske de som jobbar natt, skift är arbetslösa eller har 300 kr på jobbet kan passa på.

 Nästa helg ska några härifrån gården tävla uppe i Kiruna. Kul med en hösttävling.

Denna gång får jag låna en häst som jag ska tävla med. Men jag har inte hunnit rida alls då jag varit sjuk i över 1,5 vecka nu idag.

Har jag inte blivit frisk till på måndag så måste jag nog åka och få mig kollad.

Host harkel och snytningar har folk fått stå ut med. Min hesa röst skrikande på ridbanan är inte heller en så trevlig upplevelse.

Ridskolan termin 3 närmar sig sitt slut. Vi har 2 veckor kvar av denna omgång och  termin 4 startar vecka 41 (5 oktober) mer info på vår hemsida. Den som INTE vill fortsätta måste meddela mig detta senast under näst kommande vecka. En grovplanering finns på facebooksidan  galgbacken om vad vi kommer att göra under termin 4.

Eventuellt kommer 3 nya saluhästar upp inom kort. Det är 2 valacker (fux + svart) samt ett svart/vit sto. Men vi får se när vi får plats och har möjlighet att ta emot dem.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja