Brenna och Hrefna förda söderut

Nu är Brenna hos sin nya ägare Anna Eriksson i Uppsala och Hrefna  på betäckning. Jag satt mig i bilen torsdag morgon och körde ner hästarna.

Solen sken hela vägen ner till Stockholm och resan gick lätt som en plätt.

Förutom när jag skulle lossa släpet är på natten i mörket. Släpet stod i en liten nedförsbacke och handbromsen fungerade inte som den skulle.


Släpet fick en våldsam fart och rullande ner för backen mot staket hus och andra vägar med mig hängandes där framme på släpet där veven och handbromsen är. Till slut lyckades jag få stopp på eländet genom att dra upp handbromsen i absolut max läge och som tur var kom varken hus, staket, människa, djur eller något annat till skada.



Full sommar  från Västerbotten och neråt landet. Blommor blommar, äppelträden knoppas och löv spricker ut och är redan fullt utslagna på vissa ställen.

Nu styr jag kosan norrut igen. Det känns ju inte så inspirerande när man hör att det snöar och regnar om vartannat där hemma.

Sista veckan på ridskolan är det den kommande veckan. Det är dessutom dags att nominera vem som ska bli månadens ryttare för maj månad. Maila sms:a el ring in förslag.

När man åker bil i timmar hinner man fundera på det ena och det andra. En del tokiga grejjer och andra riktigt bra ideér kan man få. Mycket musik har jag lyssnat på och här kommer en låt som jag tror vi kommer att få höra mycket av i sommar.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja