En liten liten filmsnutt


Några olika filmare har filmat med kameran och jag klippte snabbt ihop en liten snutt. Inte riktigt alla ekipage är med men de flesta. Jag har råkat radera några bla mig själv med Ragnarök.

Dessutom hoppade Brenna iväg och försökte helt plötsligt fly från banan och tog ett galoppsprång och stannade till vid utgången. Det fanns med på originalfilmen men inte på denna tyvärr. Det såg ganska kul ut.

Wilma Oscarssons som red Hetja och Járnsaxa finns med på någon snutt. Hon vann de grenar hon ställde upp i och då hade hon bara ridit med Járnsaxa ca 5 ggr. Járnsaxa har fått skor i mitten av februari och är inte riden på länge pga av föl. Men vi kan konstatera att nu är det bara att börja tävla med henne och hon ska ut på banorna i vår. Wilma får nog fortsätta tävla med henne om hon vill detta.

Ragnarök väntar föl med vår hingst Áfangi och kommer att föla i juli. Vi använder henne i ridskolan och jag gillar henne skarpt. Nästa år kommer hon att få bli min tävlingshäst tror jag. Nu hann jag också bara rida med henne ca 5 ggr innan tävling. Jag är mycket nöjd över både Ragnarök, Jarnsaxa  Heimdal och Járngrima som tävlat under denna helg.

Arngrim Bärsärk är Ronettes häst och detta var hans första tävling. Det fick bra för att vara en så ung  häst.  Han fyller 5 år i augusti. Alla Galgbacken hästarna blev placerade och fick sina rosetter.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja