Stormen Ole är här

Denna lördag började inte bra. På morgonen när jag skulle slänga ut hö till hästarna så stack ett vasst strå mig rakt in i ena ögat. Nåja inget synfel har jag fått men ont som tusan i ögat gör det ännu  och nu är klockan snart 14.



Inte nog med det så råkade Isa få sig en spark på käken och tuppade av. Isa är vår hund som gillar att springa och bita hästarna i svansarna. Det brukar inte hända något men denna dag träffades  hon rakt under  käken och som sagt var tuppade av.











Snabbt till veterinären med henne. Men när vi väl var framme hos veterinären hade hon piggnat till och verkade ganska ok igen förutom ett hål under käken av en broddspark. Nu har hon fått smärtstillande och såret har blivit rengjort.

På väg till veterinären snurrade vi runt med vår skåpbil (forden): Det var halt idag ute !! men allt gick bra och vi åkte inte ner i diket.






Med order att hon skulle vila fick hon vara inne till följd av att när jag kom in efter att ha gett hästarna vatten i hagen, var hallmatten nedspydd  och det var hundbajs över ett stort område av köksgolvet. Det var bara att börja skura.



Eftersom jag har ett litet nöje i att filma lite av varje gjorde jag idag en kort snutt på Kolskeggur när han springer i hagen. Här kommer den.




Nu är det snart dags att ge hästarna deras eftermiddag. Jag hoppas inget mer händer under dagen. Jag väntar på att folk och fä kommer tillbaka från sina ridturer just nu så jag kan börja förbereda min egen middag.


Precis nu kommer Tjalve hem efter att ha sovit över hos en kompis. Det var bara det att kompisen började spy helt plötsligt nu i dag. Få se nu vad som händer om vi åker på magsjuka precis när vi ska åka bort på tisdag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja