Skor Söm Sulor Strålar

Ebba & Idi
En hektisk helg är över. Vi har fått gårdens hästar skodda och har dessutom hunnit ha en kort liten ridkurs.

Jag passade som vanligt på med filmkameran här under helgen och har försökt att filma lite olika ekipage. Alla som dykt upp här under helgen har jag tyvärr inte hunnit filma, men några stycken blev det.

Jag passade på att få rida lite med Hel som vi började inrida förra våren och sedan har hon stått hela sommaren och hösten och vi började lite igen med henne strax före jul och precis nu för ca 2 veckor sedan har vi fortsatt. Hon blir 5 år nu i år och är lika gammal som Arne och KG men riden mindre.

Jag tror att hon kommer att kunna bli riktigt fin. Vi har fått många bra tips under helgen och alla hästarna ska ridas och tränas på lite olika sätt.  En del på sin lydnad och andra på att bli mer explosiva och energiska. Ibland får man backa och kontrollera att Stopp Start och Svänga funkar som det ska.






Hel & halv

måndag 23 feb är det sista dagen för anmälan till tolktävlingen. Glöm inte anmäla lag via mail el sms.

Något lag har jag ännu inte fått namn på men jag ska dubbelkolla samtliga anmälda under veckan.
























Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja