Snöstorm

I natt drog den in årets första snöstorm. Snön vräker ner och det blåser hårt. Jag passade på att göra en liten filmsnutt som jag har klippt ihop inte bara från idag utan från de sista veckorna. Idag filmade jag lite på gården och i hagarna innan vi gav oss ut i skogen för att rida upp spår.

Fotograf: Viktoria Larsson


På öppna platser har vår ridstig försvunnit och det är tur att vi alltid är flera som kan rida ut och hålla våra ridleder öppna.  Idag var det Erika Boman/Hetja  Ulrika Wäyrynen/Hrefna, Jag/Brenna, Andreas Endmyhr/Skrida och Isabelle Endmyhr/Snaedis fotograf var Viktoria Larsson/Hiram

Foto: Viktoria Larsson   


Nu i kväll har vi vad vi gör. Traktorn måste tankas och vägarna/gårdsplan/ridbana och oval måste skottas så vi kan ta oss fram och bilar kan köra upp och ner för vår uppfart.

Utedasset med rymdtema är öppet igen och nu går det bra att dassa där. Men släng INTE papper eller spån i främre hålet, för där ska bara rinnande vätska ut.....

PS innan ni tittar på filmen så förbered er på en skrämmande slutscen.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja