På resa genom Sverige

Vi är på resa genom Sverige. Idag har vi hälsat på  Isa och våra hästar Àfangi och Ragnarök nere i Rimbo. Dessutom åkte vi ut till en släkting på Väddö och hälsade på. På morgonen vaknade jag och trodde att det blåste så hårt att alla körsbärs träds blommorna ramlade ner från träden.


Men det var snö som föll från himlen och snart var marken här nere täckt med ett vitt lager snö. Alla vitsippor och gullvivor syntes snart inte för all snö.






Men som tur var mitt på dagen smälte all snö bort och nu lyser solen igen.


Hemma på gården håller Jessica, Ebba, Wilma och Ronette ställningarna. Jessica har hand om ridskolan denna vecka och de andra hjälper till med övriga grejjer som vatten, foder och annat som behöver göras på gården.




Vi ska styra kosan söderut och fortsätta vår roadtrip genom Sverige. Tyvärr har jag svårt att lägga in bilder då min systers dator verkar skum och det inte går att överföra bilder just nu


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja