Ádmirall och de andra grabbarna

Den här veckan har vi praktikanter från Hedskolan här. Det är Wilma Oscarsson Mäki och Linn  Svanhem. Även Kristina Påve är här och hjälper oss med de dagliga sysslorna här på gården.
Kristina längst till vänster med sin syster (knyckt från hennes FB sida)

Wilma
Linn


Vi tränar unghästar av olika modeller och problem, saluhästar och andra hästar. Vi mockar ligghallar, boxar, sopar stallgångar och ger extra havre/lusern till dräktigt sto samt de som har föl som diar ännu. Vi bantar vissa hästar, så de inte är smällfeta till det är betes dags.

Imorgon ska vi ge oss ut på tur efter skoterleden och denna gång rider vi mot Dokkas/Leipojärvi hållet. Förra veckan passade vi på att rida mot Gällivare efter leden och den var hård och bra där de kört med pistmaskin.

En kort filmsnutt på Àdmirall en 4 åring som vi håller på att utbilda har vi filmat idag, samt unghästarna i hagen. Där syns bla Arngrim Bärsärk, Kolskeggur och Admirall mest av alla på filmen tror jag.



Halt som tusan är det på gården. Nätterna är kalla med flera minusgrader och dagarna varma så allt börjar att smälta och tina. Sen hinner det frysa till rejält till kvällen.

Denna vecka är det termin 1 sista vecka för ridskolan. Det är bara sena måndagsgruppen som rider nästa vecka kl 18 på måndag och tidiga tisdagsgruppen som har även nästa vecka att rida.

Jag måste vara en mycket mycket snäll person. Jag har fått så många presenter den här sista veckan och helt utan anledning. En handgjord väska, ett par hemstickade sockar, en fin vinflaska, flera flaskor pälsglans och sist men inte minst torrkött !!! och en jättekram. Inte illa alls .   Jag hälsar och tackar åter igen så mycket till alla snälla människor som gett mig allt detta på så kort tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja