Det viner i buskar, det viner i träd jag står mitt i vinden det viner i kinden


Överskriften skrev min lillasyster när hon var så där en 9-10 år och hade dille på att skriva ramsor och dikter.


Under helgen har vi haft helgkurs och vädret var oss nådigt. Solen sken och inte en droppe regn föll över våra huvuden. Däremot var det ganska blåsigt nu idag söndag. Jag saknade min mössa. Men trots blåsten var folk  glada och ryttarna som deltog var energiska och duktiga.
.



Vi förbereder oss för vintern och har flyttat om en massa hästar i olika hagar. Några hästar är faktiskt på bete ännu och de ska hämtas hem inom kort.
Furda och Tindra undersöker sin nya hage


De flesta löv börjar sakta men säkert att ramla av från träden. Idag när det har blåst kraftigt ser många träd rätt kala ut.

Ronette har passat på att samla in lite löv från vår stora Asp och se vilket spektrum av färger som hösten har

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja