Regnet det bara öser ner..........


Bassi/Sofie och Wilma/Phytur galoppar ihop
Första tävlingsdagen är över och några av oss i gänget tävlade idag. Det var grenarna T3, F2, V2 som kördes idag.

Silas Berit Edvardssons
Australian Shepard är ett riktigt
charmtroll




















Regnet har öst ner vissa stunder. Folk och fä är riktigt blöta. Tävlingen gick lite si och så.

Malin Larsson med Maur fra Fornhagi red T3 och fick poäng 5,13 om jag inte missminner mig alldeles. Hon tog sig till B-final och det var inte illa för att tävla för första gången. Dessutom finns här en hel del brunstiga ston som skvättar omkring. Då är det inte alltid så lätt att hålla koncentrationen på hingstarna till 100%

Jessica och Prins
Jessica Johansson tog sig till A-final för i V2 med Prins, med poäng strax över 5.
Wilma Oscarsson red med sin stora häst Phytur och hamnade någonstans kring 4,67. Hon fick 6,5 för sin fina skritt och även bra för galoppen. Men tyvärr räckte inte poängen för någon finalplats.

Sofie Kangas och Bassi från Kambo har gått kanon på träningen och har legat poängmässigt mellan 5,5-6,5 under träning men fick idag sen galoppfattning och sen trav då Bassi hellre ville sticka iväg i tölt istället för att trava. Jag vet inte i skrivandets stund var hennes poäng låg på.

Cecila Nilsson red med Snaerfari från Domarvetsby och det såg bra ut ända till det var dags för galoppen och hästen sprang iväg som i fel galopp. Hennes poäng har jag inte heller koll på riktigt i skrivandets stund.

Cecilia och Snaefari
A-K med Skrida (jag själv) red F2 = femgång och där fick jag svårt att hålla traven. Jag gick ta ner till skritt flera gånger då hon ville tölta istället och ta ny trav. När traven väl var där, var den OK, men eftersom hon hade svårt att hålla den blev ju förstås poängen därefter. Dessutom var hon laddad och sprang i väg i fel galopp el pass varje gång jag skulle fatta vänster galopp. Så jag nollade både galoppen och traven. Pass fick jag alla 3 försök men det första var det bästa.
Jessica och Prins travar i regnet



Töltgrenarna gick sämre för oss allihopa, (förutom Maur) men kanske de var trötta efter veckans träning.

I morgon kommer Annika Forsmo med Lysingur fra Seljabrekku och Jessica Lundberg med Odinn från Galgbacken att rida.

 De har sin första start klockan 10.




Det blir en spännande morgondag och vi håller tummarna.


Skrida/A-K
Ludde gillar korv


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja