Arbetsförmedlingen

Jag har försök att ringa och få tag på arbetsförmedlingen här i Gällivare.

För ca 14 dagar sedan ringde jag till ett nr som går till arbetsförmedlingen i hela länet och förklarade att jag ville anställa folk. Jaha sa killen som svarade du ska få ett ARBETSGIVAR telefonnr till din förmedling i Gällivare.

Jag ringde och ringde och ringde inget svar på det 010 nr som jag fått. Jag pratade in mobilsvar och bad dem ringa upp mig för att jag ville anställa. Vi åkte bort några dagar efteråt och jag har haft mobilen med mig hela tiden och de har fortfarande inte ringt upp mig.

Nästa steg var att jag förra veckan provade ringa igen och mailade till dem också där jag skrev att jag vill anställa och att de ska höra av sig.


Det har nu gått 4-5 arbetsdagar sedan jag mailade och ringde sista gången och fortfarande har jag inte fått tag i någon personal på förmedlingen.

? ????

Man kan verkligen undra vad de håller på med.

 Jag får väl ta och duscha och tvätta mig och åka in till själva Gällivare och göra ett personligt besök och se om det överhuvudtaget finns folk på plats där.

Kommentarer

  1. Hej!

    Jag heter Lisbeth och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.

    Jag beklagar verkligen att ni inte fått den kontakt med Arbetsförmedlingen som ni behöver! Så länge ska ni inte behöva vänta! Jag har nu tagit detta vidare och meddelat berörd Arbetsförmedling och de kontaktar er idag!

    Med vänlig hälsning
    Lisbeth, arbetsförmedlare

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja